Slaapproblemen

lavendel-grote-foto

Sinds dat ik weer terug ben in Nederland en ik tijdelijk bij mijn moeder verblijf, slaap ik slecht. Of eigenlijk sliep ik slecht. Inmiddels heb ik het kunnen oplossen. Vandaar dit artikel, omdat slaapproblemen echt niet leuk zijn en ik iedereen wil helpen die last heeft van slaapproblemen. Mijn grootste probleem was dat ik wel insliep, maar na een uur weer wakker werd en daarna maar moeilijk de slaap kon vatten. Pas rond 4 uur ’s nachts sliep ik eindelijk door tot de ochtend. Maar ’s ochtends werd ik gebroken wakker en iedere dag werd ik moeier en moeier totdat ik me zo moe voelde en me niet meer kon concentreren.

 

Het maakte trouwens niet uit hoe laat ik naar bed ging en wat ik precies deed voordat ik naar bed ging. Hoewel ik nooit na 8 uur nog iets eet of iets anders drink als water.

Gelukkig is dit nu allemaal verleden tijd. Ik word nog wel vaak wakker, maar heb een techniek gevonden om weer snel in te kunnen slapen en ’s ochtends uitgerust wakker te worden.

 

Het eerste dat ik doe voordat ik ga slapen is er voor zorgen dat het koel in de slaapkamer is. Ik laat het raam een tijdje waagwijd open staan totdat het lekker fris is. Voordat ik in bed stap en het licht uit doe, smeer ik mijn onderarmen in met mijn zelfgemaakte lavendelhydrolaat en neem ook nog een klein slokje direct uit de fles.

En dan slaap ik heerlijk in…

 

Hier kan je de video bekijken van hoe je zelf een lavendelhydrolaat kunt maken. Als je hierbij hulp nodig hebt, meld je dan aan voor de workshop Kruiden Producten op http://plantenliefde.nl/maak-je-eigen-kruiden-product/

 

Bron: De Plantwijzer

 

Heb je geen tijd om zelf een hydrolaat te maken? Bestel dan hier een goede lavendelhydrolaat >>

 

Na een tijdje word ik wakker en kan ik niet de slaap vatten. En daar heb ik nu een goede oplossing voor gevonden. Ik heb een heerlijke online meditatie gevonden, die bij mij super goed werkt. Ik val weer heerlijk in slaap en geen rusteloze nachten meer.

 

Dit is de meditatie

Bron: Jason Stephenson

 

Ook vond ik online nog andere tips die misschien het uitproberen waard zijn:

  1. Inademen door je linker neusgat.
  2. Je lichaam aanspannen en ontspannen.
  3. Probeer je ogen open te houden.
  4. Neem je dag door.
  5. Met je ogen rollen als in de REM fase.
  6. Zoemen.
  7. Acupressuur.
  8. Volg je ademhaling.
  9. In bed lezen.
  10. ….

 

Heb jij nog een goede tip tegen slapeloosheid? Geef je reactie in het veld hieronder, zodat anderen ook beter kunnen slapen. Of misschien ben je wel een slaaptherapeut of heb je een ander bedrijf dat personen helpt met slaapproblemen. Ook dat mag je allemaal in het reactieveld vermelden. Maak reclame voor jezelf, zodat anderen beter kunnen slapen.

Deel dit artikel en volg mijn blog
Volg mijn blog
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
LinkedIn